söndag 23 augusti 2009

Nystart!

Hyresvärden och hans familj är i nordnorge. Martin Holmberg och Camilla Saagflat gifte sig i lördags den 22 augusti! Grattis grannar!

Så det ska bli spännande för detta nordiska samarbete som pågått ett tag !
jag väntar med spänning på deras hemkomst.

Den sista allsången på Tyft har gått av stapeln. och nyfiken på all musik som jag är, var jag där naturligtvis, och fick irlänsk musik, Taube, Lasse Dahlqvist och fransk mussett dragspel till livs. Stefan Ljungkvist var också där och överraskade oss alla med att sjunga som Ivan Rebroff ! Hans tordöns stämma fyllde hela lokalen och vi fick oss ett gott skratt.

Eivor ledde Onsdagskören i sjunggung. Jag lyckades få autografer av alla musiker. Och nu har jag börjat spela på min fela igen. Det ska bli mycket spännande att träna upp stråken tillsammans med Uno Engblom -81 år. Han har minsann spelat både Tom Jones, mazurka från Ransäter, Bach och Calle Jularbo. En man i hans ålder som spelat sedan 7-årsåldern, har mycket att ge till oss som är yngre.

På onsdag kommer Uno Engblom till Solstrålens sångsamling. Så då blir det spela av ! En samarbetspartner med mycket i sitt speleverk.

Roland Utbult var i Stenkyrka i lördags kväll. Han är ju från Öckerö, precis som min bonusdotter Marta. Hon har förresten övertygat sin son Henrik, 8 år att börja vindsurfa. Så nu är det 2 fartvidunder på fjärden utanför öckerö!

Nå Roland- spela dixiland, ballader, storbandsjazzlåtar, rockenroll och sjöng Elvis. Om man blundade var det som "the King" him self was there. Waooww!!!
Vilket ös. Till och med di gamle klappade i händerna och taket lyftes!

Så nu har jag lite nya låtar till Solstrålenbarnens sångsamling. Äppelträdet passar ju bra nu, när äpplena snart är mogna på vår gård.

Ömsom regn, ömsom sol. Hösten kommer så sakteliga. Jag har förberett . I veckan ska vi ta upp potatis tillsammans med barnen. Så vi kan göra potatissallad till söndagens familjedag. Hoppas att alla gillar Sibräckas potäter
som barnen odlat! Och så grillat!

Det sk bli spännande att busa med föräldrar och barn på sändag. Hoppas att vädret håller sig i schack. Ock då minsann . . .blir det livat,

FAMILJEDAG SÖNDAGEN DEN 30 AUGUSTI KL 10 - 13 .
Alla barn och föräldrar och mor- och farföräldrar är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar